Sunday, February 22, 2009

Berita Terkini.....

Penulis akan kembali menemui kalian selepas berjaya menyesuaikan diri semula dengan keadaan di Miri....ahakkkssssss...

Al maklum la, aku baru sahaja pulang dr KL.......huwaaaaaaa..........terlalu byk kejadian sepjg aku pulang ke Semenanjung......antaranyer.....

1- henpon masuk swimming pool.....rosak......huwaaaaaa........dah repair tapi camera still rosak and bateri dah leaking plak.....
2- aku berjaya drive keta berdua-duaan dgn Nisa dalam keadaan jalan raya yang sesak
3- mak Seremban aku dah beli LCD TV........ceit mcm kaypo-chi plak aku...
4- aku berjaya memandu kereta Sorento masuk multi layer parking kat UMMC even at first aku kurang confident dan cuber mengumpan Nanee-No untuk membantu aku naik multi layer parking
5- untuk pertama kali juga aku mengisi minyak kenderaan yang menggunakan Diesel.....Sorento tu ler....thank you hubby sayang and mak mentua yang memberi sepenuh kepercayaan untuk aku menunggang Sorento itu ke mana jua bersama Nisa
6- adik aku yang kecik sekali Apis....belanja aku makan Sate Kajang Hj Samuri....yea....sedapnyer sate perut.........terima kasih Apis sebab tak lupe belanja kakak ko yang dah tak bekerjaya ni....btw Apis belanja aku hasil daripada duit die kerja kat Pizza Hut mase cuti sekolah
7- aku berjaya makan beef prosperity burger kat MCD Senawang.........belanja hubby, Nisa and adik-adikku
8- buat pertama kali aku menjejakkan kaki ke Capital Square shopping mall depan opis AIG....berjumpe dgn kengkwn lame di AIG........perghhhh giler crammed level 5....dah macam sardine...
9-berjumpa geng UMMC, sempat lunch kat Amcorp aje.....Nisa mengamuk-ngamuk.....
10- boss AIG aku mengoffer kerja........emmmmmmmm?????
11- holiday kat PD, sempat berhooha-hooha dengan ex-housemate Kg Baru.....menikmati barbecue home made dieorang.........sedap..........I likkkkkkkeeeeeeeee
12- sempat juga dinner dengan bestfriend forever aku dari sekolah menengah....Muzaiyah and Fadilah.........Muzaiyah juger dah jadi Penolong Pengarah Bahagian Pengambilan di JKPTG Seremban.....kalau korang aware tentang cukai tanah, for sure you all tau aper JKPTG.....Fadilah plak dah jadi cikgu tadika.....ahaksss....so cute....
13- Nisa dah ader 4 batang gigi sepanjang berada di Semenanjung

Tapi satu aku regret sangat.....aku tak sempat visit kubur arwah abah.....ader alasan-alasan yang sangat tidak dapat dielakkan.........tapi alhamdulillah niat mak nak buat kenduri Yassin and tahlil arwah untuk arwah abah (even jemputan orang pompuan aje)......semuanyer dah selesai dan berjalan lancar....

Feb 20 2009.....genap arwah abah pergi meninggalkan kami semua setahun.......Al Fatihah dan aku doakan mudah-mudahan Allah ampunkan semua dosa arwah abah dan tempatkan roh arwah abah di kalangan orang-orang yang beriman. Aku akan sentiasa mencuba yang terbaik untuk menjadi anak yang solehah untuk mak dan arwah abah.....

2 comments:

aisha said...

pompuan.. adakah merenyam mengoffer anda kijer? isk.. tak bgtau saya brite sensasi ni pung!!! awak berbbq dgn exhousemate awak hak mana se?? nape kah saya tidak dijemput..? sedih la diri ini...

hazamz said...

cik aisha yang cantik jelita,

hehehe, bbq dgn kak ta, kak tie and faiz kat PD haritu. kebetulan kak tie pun sewa banglo OCBC on the same dates.

merenyam mmg sgt merenyam awak tau. dia siap ckp die hensem guy!! uwekkk....kenny yg offer job. die kate kalau nak apply DBA ke, Business Analyst ke, sure dapat terus.

saya terpk kalau ader peluang, why not I join AIG balik but.........terpk all the pain while working before....rase serik la plak nk keja sane balik...