Wednesday, March 4, 2009

Aktiviti Aku Mase Balik Kampung














Lapkan air liur basi Nisa mase baru bangun tido.


Jan 30 6:15 pm : Aku, hubby and Nisa tiba di KLIA from Miri. Sempat amik gambo before turun dari flight.














Jan 31 10:00 am : Hubby pegi beli DSLR camera lense kat kedai mane ek? Lupe dah, yang aku ingat location die somewhere nearby Pudu jail.














Jan 31 3:00 pm : Sepatutnyer bergerak ke Port Dickson untuk bercuti. Sekali road tax kenderaan SIL mati daaa......korang teka la ek mane satu kenderaan yang abis road tax tu...hahaha. Pegi pulak ke Damansara Perdana, amik kereta husband kepada SIL. Siap bawak passport pegi Damansara Perdana takut kena tahan pak polisi sebab road tax kereta mati.














Jan 31 4:30 pm : Dah sampai Port Dickson. Apartment yang MIL sewa was behind Guoman Resort. Orang lain semua dah sampai, siap yang dah tido-tido, dah makan-makan.














Feb 01 : Wan Nisa kemaruk nak mandi laut. My MIL yang pakai tudung putih tengah berendam tu. Yang pakai tudung hitam tu, Wan Embung, kakak kepada MIL. Yang kurus berdiri tu plak wife kepada cousin of my hubby....Zura namenyer.


Aku, hubby and Nisa pegi visit my ex Kg Baru housemates pun bercuti gak di PD kat banglo OCBC. Lame giler tak jumpe dieorang ni.














My abang angkat, Abang Yie (saje jer gelar abang angkat...sebab selalu usik die) and Kak Ta. Both husband and wife keje gomen. Abang Yie senyum-senyum tutup mulut plak. Tunjuk gigi skit!!















Faiz and Krol. Maintain manje-manje betol couple ni. Krol pun orang minyak gak. Baru joined Scomi.















Jejaka berhidung mancung ni husband kepada Kak Tie, Syah. Muka Syah ni macam peserta AF la yang mase Stacy menang tu. Aku tak tau ape plak name budak AF tu. Aku tak minat AF. Tengok-tengok macam tu ajela.















Myself berborak dengan Kak Ta sambil hirup udara luar. Best giler banglo dieorang ni. Nisa dah mengamuk nak tido.















Aku tidokan Nisa atas sofa kat living hall. Nisa pun dah mengantuk sangat.





















Macam Sashi Kapoor sekali tengok.





















Senyum lebar ni, sape antar sms tu?




















Kak Ta, saya lapor. Saya bukak tudung saji OK nak cari food.

Lebih kurang pukul 2:30 pm, aku minta izin nak pulang. Before balik to apartment, singgah beli pelampung untuk Nisa mandi at swimming pool.














Banyaknyerrrr pelampung. Kat Miri tak pernah jumpe pelampung cenggini.

Swimming pool for kids time!!!!
1st time ajar Nisa to get to know swimming pool. Alhamdulillah, she was really excited with pool. Masa nak ke swimming pool tu, aku bawak handphone. So before get into the pool with Nisa, aku bagi kat my MIL untuk pegang sebab die tak join masuk dalam pool.














Tedengggggg!!!!! Ibu pilih pelampung bentuk fish for my girl. Nisa so excited main-main air. Kaki dia jangan cakap, dah macam kaki itik yang berenang-renang kegembiraan. Sorry, Nisa pakai seluar katok aje mandi sebab takde swimming suit.














Hakim and his papa. Hakim excited tengok pelampung Nisa. Pelampung Hakim dah kena rembat dengan the other boy. Hakim ni sebaya dengan Nisa. Tapi dia lebih jauh chubby and nampak matured compare to Nisa.














Ini Kakak. Kakak kepada Hakim. Cukup suka swimming. Happy aje muka die.




















Yang ini pulak Adik. Kakak and Adik are twins. Posing serius giler.














Haaa!!!! This is the boy who was almost drowning kat dalam swimming pool.


Just imagine, kepala die dah dalam air, kaki on the water surface. Kaki die tersangkut dekat pelampung because die pakai pelampung for babies yang macam Nisa. Actually that boy cilok pelampung Hakim. Mase budak kecik ni almost drowning, my MIL nampak dulu. So dia suddenly terus terjun nak selamatkan budak kecik ni. MIL pun sakit kaki for a few days sebab terjun masuk pool mase tu. HP aku kan dalam pocket seluar MIL, so dengan selamatnyer HP aku mandi bersama dalam swimming pool. Aper nak buat? Dah takde rezeki kan.

Lesson learnt:
1- Do not bring your handphone at swimming pool.
2- Jangan terleka walau sesaat pun while our kids mandi. Kalau ada anak ramai, make sure both parents monitor each and every movement of the kids while swimming.
Panic aku tengok that boy almost drowning. Aku cepat-cepat angkat Nisa lepas that incident.


Barbecue Fiesta at banglo OCBC Kak Tie

Krol amik berkat. Nisa plak bole tahan manja dengan Uncle Krol ni.








Aktiviti barbecue bermula.








Gambar kena la artistic sikit.








Buah-buahan tempatan dan import. Hehehe.








Bulan pun bole tahan terang malam tu.





















Ini la 4 orang ex housemates yang sekepala giler-giler. Yang paling dihormati adalah Kak Tie (duduk sebelah aku). Kak Tie is the eldest among us. So kena respect lebih sikit dengan die. Nisa dah tak larat nak bergambo tu. Lupe nak bagitau, aku adalah yang the youngest ever!!! Dalam ramai-ramai ni, Faiz yang selalu kena buli, hehehe sebab die Mrs Blur. Aku dengan Kak Ta selalu berkongsi kegemaran yang same such as suke minum Nescafe and teh tarik.














Aku rase bersalah sampai sekarang sebab tak dapat attend wedding Kak Tie. Sebab kena kerja short notice OK!!! Mase keja kat hospital tu la. Kak Ta memang la aku tak dapat datang wedding die. Dah pindah Miri masa tu. Susah payah Kak Ta kejar aku kat KLIA. I love u all girls!!!!














Semua dah kenyang tapi aku kena beransur balik dulu. Maklum la bawak budak kecik tak dapat la nak meronggeng sampai ke pagi.














Gambar hubby takde kan? Sebab die cameraman malam tu.....

Aku nak tido. Esok sambung la. Mengantuk gilerrr. Banyak benda nak citer sebenarnya.

1 comments:

Rita Ali said...

nanti kita plan betul2..biar suma dapat g cuti sama2..leh bbq lagi..