Sunday, March 29, 2009

Nisa's Birthday Party

Assalamualaikum everyone!!!!

Lama sungguh aku tak blogging. Busy+letih+tak sihat+benci dengan internet connection+bla bla bla.....Nisa pun last week demam+flu. Ni pun flu dia still ada besides these 2 days dah started coughing plak.

Anyway, not too late to wish Happy Birthday to Nisa!!! She turns 1 year on last March 20 2009. Ibu doakan Nisa membesar menjadi anak yang solehah, bijak, sihat sentiasa. Untuk pengetahuan semua, aku and hubby telah membuat small birthday party for Nisa on last Sunday, March 22 2009. Alhamdulillah majlis berjalan lancar, cuma extra food banyak sikit. Biasa la, 1st time buat makan-makan kat rumah sendiri, so I do not know the actual budget for food. Better buat extra kan. Kalau buat kat Shah Alam agaknyer, lagi ramai kawan-kawan bole datang. Surprisingly, birthday party Nisa tu dah jadi macam reunion orang-orang Semenanjung. Hehehe. Tak sangka, ramai yang senasib dengan aku.

OK, memandangkan aku malas nak bercerita panjang. So aku buat macam karangan bergambar okeh!!!
Hasil kerja tangan hubby....berseni ghupenyer laki aku ni.....thanks abang!!!

Birthday banner dalam rumah.

Menu hari itu nasi beriani, ayam masala, ayam goreng, KFC, chicken nuggets and buah-buahan. Neighbour sebelah sedekah mee goreng semangkuk lagi.

Birthday girl dengan ibu tengah menunggu guests datang.

Birthday banner kat pintu masuk rumah.

Just ignore muka aku kat sebelah tu. Aku nak tunjuk muka Nisa yang tengah happy tu.

Nisa's birthday cake from Flora Bakery.

OK, potong kek sekarang. Semua orang dah nyanyi.

Nisa sebenarnyer geram tengok the decorations on the cake. Dia macam nak tepuk aje kek tu.

Hair band dah ke mana dah. Sekejap aje melawa dah comot balik anak dara aku ni. Orang kata Nisa salah dress code. Birthday girl dressed up macam flower girl. Aku recycled gown Lovely Lace Nisa masa cukur jambul dulu. Tak elok membazir kan?

My landlord, Peter, wife and his son James. Thanks for coming.

Bini-bini orang minyak berkumpul. Cikgu Su and Siti (full time housewife macam aku). Kids plak from left is Danial, Haikal and Danish.

Bini-bini orang minyak lagi. Uni (Pharmacist OK) and baby, Iman. Su (fulltime housewife, senasib dengan gue) with her so cute baby, Danish.

OK Nisa, jom kiter makan birthday cake. Nampak yummy jer!!!

Nisa comot makan kek.

Hubby's colleagues. Yang botak tu, Baha. Husband kepada Cikgu Su. Baju belang tu, Bobby orang Ranau. Kalau tak silap parents dia ader home stay kat area kaki gunung Kinabalu.

Ini Danish, anak Bobby. Comel yang amat budak kecik ni. Geram tengok!!!

Anak-anak my neighbour. Kakak baju orange tu, Kak Jasmine pun bini orang minyak. Jadi full time housewife gaks. Baby Kak Jasmine is Adam yang pakai baju cekelat tu. Adam kalau nangis sampai umah auntie dengar tau :).


Yang duduk sebelah Kak Jasmine tu, my next door neighbour, Kak Nab. Tokey mee kuning, mee kolok and keow teow.

Gambo ladies sedang makan-makan.

Kakak kepada Kak Nab. Sedih aku dengar biler die citer kat aku yang dia membujang sampai tua sebab membesarkan adik-adik dulu. Terharu betul aku dengar......

Ignore muka aku yang tengah dok dengar gossips!!! Saje nak tunjuk Nisa with the face expression.

Adam minum susu? Kak Min, hopefully project aerobic class kiter jadi OK!!!

Bebudak lelaki dah start bukak team main bola dekat lawn tepi rumah aku.

Jambu betul muka football player ni yea. Ini anak bujang, Uni (the pharmacist mummy).

Danish dah pandai jalan!!! Sebaya dengan Nisa ni. Buat muka cute tengok Uncle Mon snap photo yer!!! Takpe Danish memang cute and adorable.

Bukan main syok budak-budak ni main. Good side of it, bebudak ni pandai socialize.

Dapat aku rileks jap sebab Bahar volunteer nak babysit Nisa. Hehe.........Yang pelik Nisa nak plak kat Uncle Bahar ni. Nisa ni payah nak kat orang OK.

Bahar tak senonoh. Buli anak dia, Danish suruh amik bola kat rumah jiran aku. Nasib baik Danish ni brutal.

Yea, Danish was hero of the day!!!

Wifes kepada 3 stooges (Hubby, Bahar and Bobby). Yang kelakarnya dua-dua orang ni namenyer Su. Kiteorang dok sibuk bergossip pasal aerobic class la, swimming class la, spa and massage la, shopping la, cooking la, food la...... sementara ayah Mon, papa Bahar and daddy Bobby babysit anak-anak kat luar. Ladies' topics OK!!!

Oppss lupa plak. All the kids yang datang birthday party Nisa dapat door gift.

Even simple but it is very meaningful to both of us.

Isi perut door gift paper bag: Topi, tiup-tiup Dora Explorer (tak tau namenyer), gula-gula, waffle and jelly.


Alhamdulillah, hajat hubby and myself to gather a small party for Nisa ni tercapai. Insyaallah, ada rezeki di lain masa, boleh la buat open house raya ke, doa selamat ker. Bila tengok semua gambar kan, kesian kat hubby. Dia tuan rumah cum photographer of the day, langsung takde pic dia. Patut la mase potong cake, ade guest yang cakap kat hubby tak nak take photo family ker? Bila aku dah update blog ni, baru aku realize, for any upcoming events......it is better ada family photo at least one.

Baru buat small party macam ni, dah penat sampai 2-3 hari. Tak tau la kalau buat kenduri kawin bila Nisa dah besar nanti ek. Mudah-mudahan Allah panjangkan umur kami 3 beranak. Finally.............syok jadi parents ni tau!!!! Byeeeeeeeeeee.

2 comments:

aisha said...

wei...huwaaaarggghh!! tak aci tak dpt gi nisa nyer birthday party.. banyak sedih oooo... awak masak ke sume lelauk tuh? hebat!!!!
alaa... takkan forever kot birthday nisa sambut kat miri nun di sana....?

hazamz said...

saya masak semua?
x dapet la aisha ooiiii....nak main kejar2 dgn nisa sambil masak, lupakanlah
cater out nasi beriani tu...
saya cuma goreng nuggets and potong buah...:)
x tau la kalau next year birthday nisa nak buat kat semenanjung kan...
tp most probably kat sini, sbb periuk nasi kat sini....hahahaha...

kalau awak dtg bzday party nisa, mesti awak confuse nak babysit baby mana...semuanya cute2....