
Aku saje nak wish Selamat Pengantin Baru untuk Kak Ta tersayang, ex housemate aku kat flat Kg Baru....aku terharu dengan usaha Kak Ta datang jumpe aku kat KLIA mase aku nk fly ke Miri. Dia melayangkan aku sekeping kad jemputan kawin die...ya Allah....bersungguh-sungguh Kak Ta menjemput aku padahal memang die tau aku tak akan datang wedding die....mase aku bertunang dulu, kawin...Kak Ta memang banyak tolong-tolong aku dari segi consultation on the preparation...
Aku sempat borak sikit-sikit jer dengan Kak Ta mase kat KLIA. Die datang pun mase aku dah nak check-in....die berusaha gak datang even agak terkocoh-kocoh....Dalam flight, aku pun bukak kad jemputan Kak Ta....emmm, Nov 29 2008.....dalam hati, aku mesti wish die on the wedding day....
Hari berlalu, aku sibuk dengan my new life at Miri....sekali Dec 1 2008, ader SMS kat henpon aku...SMS dibuka.......sekali SMS dr Kak Ta.....ia berbunyi "Haa, tak ingat la tu!! Hazam Miri x best, Hazam Shah Alam lagi best!!!". Alamak, entah macam mane aku bole terlupa nak wish Kak Ta, terlupa Nov 29 tu Kak Ta kawin........ya Allah rase bersalahnyer........aku terus menelepon Kak Ta....aku minta maap berbakul-bakul sebab lupe wedding date die.....die cakap tak ape...tapi sebagai manusia, aku tau Kak Ta tetap terasa sikit sebab die begitu menghargai aku, sedangkan aku seolah-olah ambik enteng pasal benda-benda besar macam ni...kawin beb....once a lifetime occassion tu....
Die kate Hazam Miri tak best!!! Huwaaaaaaaa, ini membayangkan Hazam yang dok kat Miri ni hampeh n tak hengat kengkawan......hampeh sebab asyik makan sugar bun kot...hehehehe......Hazam Shah Alam best sebab Shah Alam ader macam-macam yang boleh ditelan masuk perut......Shah Alam 88x lagi best dari Miri ni....hueaaaa.......aik merapu plak aku!!!
Dari situ, aku kenal erti sahabat....Kak Ta bukanlah kawan biasa....tapi die betul-betul sahabat aku...sahabat adalah orang yang betol-betol akan bersama kita di waktu susah dan senang......tapi aku anggap Kak Ta ni macam kakak aku sebab aku takde kakak....So bila Kak Ta baca cherita aku nih.....aku harap die dapat maapkan aku, tak terlintas aku tak nak wish dia....aku memang lupe giler!!!! Alhamdulillah, Kak Ta selamat mendirikan rumahtangga....Abg Yie is a good man for u.....murah rezeki u all berdua dgn dapur 'FREE' tu.....hehehehe....insyaallah aku akan berkunjung ke umah Kak Ta bile aku balik Semenanjung nanti....nak tengok gambo kawin die....
Haa...pesanan untuk Kak Ta...mane gambo-gambo untuk projek kite tu...jangan lupe bagi okeh.....
0 comments:
Post a Comment