Saturday, September 5, 2009

Karipap Oh Karipap

Last week aku sibuk citer pasal nak buat karipap kan? Tedenggggggg......Guess what??? Inilah sepanjang hidup aku 1st time buat karipap on last 30/08/2009. Aku hanya prepare inti karipap daging and kentang, the rest (dough buat karipap+karipap) semua my lovely hubby yang buat!!! Hahaha.....actually hubby ni memang purely anak RATU KARIPAP. Yela, MIL was karipap seller once upon a time in Puchong. So my hubby inherited the karipap making talent from my MIL....

1st karipap yang hubby buat....Agak hodoh sebab feel and skill belum datang.

2nd karipap. Kurang sikit hodoh.

3rd karipap. Marvelous!!! He's just got the skills.

Karipap yang sudah digoreng. Hubby gak yang goreng. :)

Aku bukan membuli suami. He was willing to do so. Aku memang tak reti buat kelim tepi karipap tu. Belajar dengan mak aku, tapi still hancur hasilnya. Masak inti karipap, aku OK. Tapi memang hubby contributed a lot during karipap making tu. Memang sangatlah rock kiteorang buat karipap ni. Nak berbukan 6:33pm, bole plak 5:30pm baru menggentel karipap. Actually rumah aku (bilik belakang and dapur) was flooded with air washing machine.....hose x ketat. Entah macam mane la jadi. Memang macam banjir, kaki tenggelam. Penat giler aku menolak air with penyapu lidi......Allah duga aku di bulan Ramadan....aku redha....The worst part were vacuum, printer, CPU, luggage, golf set semua tenggelam dek air. Huwaaaaa.......Tapi aku dah test vacuum, OK. Printer HP tu.....jgnla rosak........Disebabkan flood tu la, schedule buat karipap is delayed. Pukul 4:00pm aku baru start masak inti karipap. Kiteorang selamba aje guna botol kicap masa gelek kulit karipap tu. Sorry to say, penggelek takde. MIL aku yang ajar guna botol kicap masa die datang Miri dok umah aku dulu. Haha. Tapi lapik botol tu dengan plastik ye kawan-kawan. Kenala hygienic kan. Hidup mesti kreatif kan.

Memang satu kepuasan bila dapat makan home made karipap. Perghhhhh, lazat dan mengenyangkan. 3 hari berturut-turut makan karipap sebab intinye banyak aku masak. I would like to thank my hubby for his lovely karipap.....Next time bole buat lagi. Chow!!!

2 comments:

aisha said...

woit..tahniah!!! mcm sedap jer rupa nyer..post laju kat sini skit..

hazamz said...

segan la nak bg awak...awak chef. kalau dtg miri bole la sy hidangkan karipap...:D

awak dh beli umah ke?