Aku bukan membuli suami. He was willing to do so. Aku memang tak reti buat kelim tepi karipap tu. Belajar dengan mak aku, tapi still hancur hasilnya. Masak inti karipap, aku OK. Tapi memang hubby contributed a lot during karipap making tu. Memang sangatlah rock kiteorang buat karipap ni. Nak berbukan 6:33pm, bole plak 5:30pm baru menggentel karipap. Actually rumah aku (bilik belakang and dapur) was flooded with air washing machine.....hose x ketat. Entah macam mane la jadi. Memang macam banjir, kaki tenggelam. Penat giler aku menolak air with penyapu lidi......Allah duga aku di bulan Ramadan....aku redha....The worst part were vacuum, printer, CPU, luggage, golf set semua tenggelam dek air. Huwaaaaa.......Tapi aku dah test vacuum, OK. Printer HP tu.....jgnla rosak........Disebabkan flood tu la, schedule buat karipap is delayed. Pukul 4:00pm aku baru start masak inti karipap. Kiteorang selamba aje guna botol kicap masa gelek kulit karipap tu. Sorry to say, penggelek takde. MIL aku yang ajar guna botol kicap masa die datang Miri dok umah aku dulu. Haha. Tapi lapik botol tu dengan plastik ye kawan-kawan. Kenala hygienic kan. Hidup mesti kreatif kan.
Memang satu kepuasan bila dapat makan home made karipap. Perghhhhh, lazat dan mengenyangkan. 3 hari berturut-turut makan karipap sebab intinye banyak aku masak. I would like to thank my hubby for his lovely karipap.....Next time bole buat lagi. Chow!!!
Memang satu kepuasan bila dapat makan home made karipap. Perghhhhh, lazat dan mengenyangkan. 3 hari berturut-turut makan karipap sebab intinye banyak aku masak. I would like to thank my hubby for his lovely karipap.....Next time bole buat lagi. Chow!!!
2 comments:
woit..tahniah!!! mcm sedap jer rupa nyer..post laju kat sini skit..
segan la nak bg awak...awak chef. kalau dtg miri bole la sy hidangkan karipap...:D
awak dh beli umah ke?
Post a Comment