Today is 6th of Ramadan and for my 5th day of ramadan, aku masak nasi ayam and cekodok pisang for buka puasa. Dalam kul 1pm dah siap masak nasi ayam. Aku rasa bagus gak kalau aku masak awal, takde la terkejar-kejar macam contestant amazing race memasak di kala waktu petang. Pics of nasi ayam and cekodok, tak yah ler....aku masak style orang bujang aje...Alhamdulillah la hubby ni makan memang tak cerewet. Senang menjaganyer!!! Hehehe. Bab makan memang so easy tapi he is veggie-hater OK!!!
My tudung ala-ala CT hunting is not yet finished. I am almost get bored+sicked by all the feedbacks from the sellers. SOLD OUT la, NO STOCK la, BOOKED by bla, bla....the worst case was those sellers who did not even reply my email....Juz wondering, nak berniaga ke tak dieorang ni? But most of the sellers were so helpful, friendly and I was so happy dealing with them.
Dah 2 nights hubby did not go for terawih at masjid. Kena GOUT because during puasa, he is lacked of water supplement. Teruk tengok lutut hubby, bengkak giler!!! Kesian, my little girl sibuk ajak ayahnya main, but my hubby's movement is quite limited at this moment. Well, tetiba aku terpikir about my plan to further masters. Ya Allah, too many things to be considered. Money, time management, transportation, Nisa..could she stay 1 whole day with her ayah without me? Macam mana aku nak start absorb knowledge balik, pay attention in the classes, writing all the assignments..........harggghhhhhh.....When should I study for exam...bla, bla, bla.....Sarah and Sue also are having the same interest to further their masters....well ladies?? We can do it rite!!!! Take turn jaga Nisa, Danish, Rafiq??? We'll think of it on how to manage our cuties during classes.
Aku dah tengok OUM courses for Masters IT....terasa takut sebab paper programming still ader...paper programming yang palllllllllllliiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnngggggggggggg aku benci sepanjang aku study dulu....Sue cakap online business pun is not as easy as we thought OK....but actually semua benda yang kita nak buat memerlukan pengorbanan kan? Bukan senang nak jadi senang!!!! Pegang prinsip ni....
Aku selalu berangan sorang-sorang kalau time tengok Nisa main-main yang one fine day aku teringin nak further PHD.....waaaa...........syok woooo, study kat oversea bawak hubby, Nisa and maybe adik Nisa nanti....wakakakaka, mak aku, MIL......aku nak jadi pendidik la, bosan jadi esekutip IT.....hey, not forgotten I love of being a DBA in IT....or should I amik professional certificates in ORACLE and MSSQL???? Emmmmm....Tapi jadi lecturer is better kot.
Aku tanye my neighbour Kak Min, what was the most difficult thing her husband face during his 1st semester of MBA? Kak Min cakap, TIME MANAGEMENT. Sekarang dah bulan 8, 4 months untuk aku pikir masak-masak.....tapi kena house hunting dulu balik raya ni. Hubby dah pesan, buat one by one dulu, jangan membabi buta. BABI adalah haram OK....hahaha.
Boring gak tak pergi terkinja-kinja kat TLD ni...hahahaha...tak beraerobik ni rase lesu plak badan...bila la aku nak kurus macam instructor aerobik aku....being a housewife also is not as easy as I thought before....sesetengah kawan-kawan aku cakap, ko best la jadi surirumah, tak payah pikir ape-ape.....excuse me, korang ingat otak aku dysfunction ke biler dah jadi housewife??
Orang kate entry without pic seems bored. So aku upload gambo yang takde kena mengena dengan entry aku....hahaha...aku SENGAL sikit sekarang ni....
6 comments:
Hazam..memang bukan senang nak jadi senang..sokong sangat tuh...
Kat Pilah...conpem takde teddy bear seumpama tu..harussss kena bawak...nanti bukan takat Nisa jer nangis...Ibu dia pon nangus nanti, huhuhu
Comeyyyyyy lor Nisa pakai tudung....
woit...tau la tudung ijau tu tudung feveret u..hehehe..inheret pada nisa la nanti..so, house hunting? i berjaya dah..tp tak tau mana nak pilih jer..moh la kita berjiran... heheheh
waaaaa...sedap tu roti gulung sardin.yummy.dah lama xbuat.ehehe.kerana malas.hehe.hazam, mana2 pun kena usaha...bisnes pun sakit kepala , study pn sama...tapi insyallah dua2 pun ada hasil hehehe
hajammmm...mmg btollll la ko kata bukan senang jd suri umah nie...sbb ko terlampau pk lah ko telah berjaya mengupload kan gambar yg tiada kena mengena dgn entry ko kankankan....hehehehehe...tp roti sadin goreng tue mmg sedap...klu lahhhhhh wife ada di sisi....ohhhh bahgia nyer mknn berbuka posa....huhuhuhuhu
aisha...awak nak beli umah kat bkt jalil??? area mane tu?
bukit jalil ngan putrajaya tak jauh sgt..best gak kalau hazam ngan aisha duk situ.. leh kak ta selalu gi jln2 makan karipap kat rumah hazam, makan kari kat rumah aisha..
Hazam..balik sini nanti curik la masa skit g cari tudung tu..
kat sini banyak dah jual..hg pun murah2 jer..
Post a Comment