Harini genap berpuasa untuk hari yang ke-4. Finally hubby and I were able to go to pasar ramadan Kem Tentera. Surprisingly, memang ramai orang datang membeli and dari jauh ambo dengar orang kecek kelate OK!!! It shows a good sign la pada masa tu.
Gerai tak banyak seperti yang aku tengok sebelum ni. My description on Pasar Ramadan Kem Tentera Miri (attention to Semenanjung people yang dok Miri):
1. Kebanyakan peniaga adalah orang Semenanjung.
2. Kuih-kuih Semenanjung dijual (kuih cara berlauk - dah abis masa aku datang, pulut panggang, nasi dagang, nasi kerabu, murtabak yang takde bau lembu macam murtabak kat pasar malam Saberkas, ayam percik, laksam, laksa, ikan keli berlada, lontong and etc...penat la nak taip..hehehe
3. Yang not recommended to buy : Ayam percik version kelate (ayam tak well done), nasi kerabu (warna biru die too faded dah macam levis secondwash jeans aku je...hehe), lontong hubby beli (sedih nak makan, macam makanan untuk mangsa banjir aje), ikan keli berlada still OK la to buy....murtabak dia OK untuk dibeli dan dimakan.
Aku cakap kat hubby, pasar ramadan kem ni memang kalah kalau dibandingkan dengan pasar ramadan kat Shah Alam. Hubby kate, jangan la membandingkan ia dengan pasar ramadan stadium SA, sek 18 ke, sek 17 ke...tapi bole la daripada takde langsung kan kawan-kawan??
HARGA!!!!! Harga agak mahal berbanding Semenanjung. Tapi kuih-kuihnya RM1 3 biji la sebab kuih-kuihnya kecik aje. Bubur kacang pun RM2 ok.....agak mahal la bagi aku...bila kira-kira balik, lebih jimat masak and makan di rumah.....yea!!!! Kenala blajo buat kueh....aduii lemah otot aku....Abang ingat plan kite nak menggentel karipap weekend ni OK!!! Ajak Nisa main-main tepung mesti dia sukaaaa!!!!
Aku tido lambat ni dok hunting tudung untuk raya via online....Yela, kat Miri ni....huwaaa, sedih la when it comes to tudung...tak banyak yang menarik....yang OK bagi aku yang kat Bintang tu OK la...I was hunting for this pinkie tudung like crazy....semua cakap dah SOLD OUT!!!


Tengok patung pakai memang la lawa kan. Hidung mancung, pipi bagai pauh dilayang, mata galak.....Kalau aku pakai, aku rasa sure jadi buruk....tapi tak kireeeeeeeeee, aku nak jugak cari buat collection.....Sometimes aku ade rase macam aku ni fashion victim. Ikutkan sangat style-style tudung.......Whatever la......
Sorry yea gambar makanan yang dibeli tak amik pun....Gudnite....zzzzzzzzzzzzz
7 comments:
woit..nak buat karipap ker? nak resepi ak? heheheh..ambo kan terror buat karipap...
poorrrrrr hazammmm....huhuhhuhuhu
eheheh.tudung siti ngeeee.....chantikkk
hazam..
kak ta pun leh bg resepi..hehe..
kalau kak tie dgr hazam nak wat karipap ni mesti dia nak tempah..
Hazam, sorri to say, i've already bought tudung pinky style ala2 dato2 ct tuh...kekekeke... kt cni dh byk..alamak, terlebih sudah..jgn marah ye zam.. miza pon beli tdung tu thru' online. ade gak jual kt mydin tp x cntik..
Carikla Hazam..cantikla tudung tuh...klu Sue pakai tudung, Sue pin carik jugak kot..Kalau yea...kalau..hehhehe
aisha n kak ta: mmg plan nak wat karipap weekend ni...resepi amik dr MIL la, die penjual karipap berjaya kat puchong dulu...hehehe
Sarah: tudung too cantik di patung but maybe tak cantik bila I pakai...huwaaa....pinkie where are u??? asyik sold out aje.
miza : kat sane byk ke? kat mane? kompleks byk x? sy x mau yg rege ratus2 tu, x berbaloi beli...
Sue : cari la ni dh separuh nyawa cari via online...
Post a Comment